Begeleide meditatie sessies - vlakbij Noorderplantsoen Groningen



 

Ben jij op zoek naar een moment voor jezelf midden in de week? En vind je het fijn om in een kleine groep samen te mediteren onder begeleiding?

 

LES ONTSPANNEN & VERDIEPEN - DINSDAGEN VAN 19:30-20:00u:

Luister jij wel eens naar een meditatie app? Of ben je bekend met mindfulness of een bodyscan? Dan is deze les  op dinsdagavonds geschikt voor jou! Een moment voor jezelf om op te laden en stil te staan bij wat er nu is door bv. ademhalingsmeditatie, inzichtmeditatie en metta meditatie (dankbaarheid)? Dan is de woensdagmiddag geschikt voor jou! Met iets meer stilte-momenten dan de 'Basics' lessen.

 

LES MEDITATIE BASICS - WOENSDAGEN VAN 16:30-17:30u:

Leer de basics om zelf thuis te kunnen mediteren: we oefenen met de bodyscan, ontspanningsoefeningen, mindfulness klassiekers en inzichtsmeditatie. Soms sluiten we af met sluiten af met een visualisatie waarbij je lekker weg kan dromen en kruidenthee.

 

OCHTENDMEDITATIE - VRIJDAGOCHTEND VAN 8:30-9:30u:

Begin de dag (of je weekend) met een heerlijke ochtend meditatie! In deze les gaan we ontspannen, visualiseren en onze intentie zetten door gebruik te maken van positieve affirmaties. We sluiten af met een grondende meditatie met veel stilte. Heerlijk om de week van je af te laten glijden en om met veel energie en kalmte het weekend of je laatste werkdag in te gaan.

 

 

Mijn lessen/sessies zijn geïnspireerd op mijn eigen ervaringen tijdens de Vipassana (inzichtsmeditatie) retraites die ik heb gevolgd, Mindfulness en visualisatie technieken.

 

De lessen zijn laagdrempelig, leren je niet zweven, maar juist in het hier en nu te leven en met beide benen op de grond te staan.


Praktische info

HUIDIG ROOSTER*

  • Di 19:30u   Ontspannen & Verdiepen
  • Woe 16:30u  Meditatie Basics

ROOSTER VANAF 25 MAART 2019

  • Woe 16:30u  Meditatie Basics
  • Vrij 8:30u  Ochtendmeditatie

  

(De lessen vervallen op 26 & 27 februari en 5 maart 2019 i.v.m. vakantie) 

 

KOSTEN: Bekijk "Tarieven" - een proefles is altijd gratis!

 

Voor vragen kan je altijd een e-mail sturen naar info@annanoukacoaching.nl

 

 

* de meditatie begeleiding wordt in de Nederlandse taal gegeven

 

HUHUISREGELS & TIPS:

  • Kom minimaal 10 minuten van te voren zodat je in alle rust je plek kan vinden voor een goed begin!
  • Na afloop drinken we samen thee, eventueel kan je me nog wat vragen stellen.
  • AANMELDEN: Altijd online aanmelden per les: de agenda in Setmore wordt elk kwartaal gevuld, je kan je voor elke les inschrijven alvast die nog niet vol is.
  • AFMELDEN: als je toch NIET kan (ivm beperkt altijd deelnemers) gelieve af te menden: via Setmore of mail i.v.m. het beschikbare aantal plekken.
  • Schoenen kan je kwijt op het schoenenrekje
  • What to bring
    • kom in een comfy outfit, waar je ontspannen in kan mediteren (i.i.g. geen spijkerbroek!)
    • neem extra warme sokken mee
    • meditatiedoek of handdoek om over het yogamatje te leggen (yogamatten, meditatiekussens en warme dekentjes zijn aanwezig)

Docent: Anouk Wortel van AnnaNouka Coaching

Sinds 2014 heb ik mij verdiept in Mindfulness en meditatie. Omdat dit mijzelf veel innerlijke rust, flow & zelfvertrouwen heeft gegeven in het leven, besloot ik opleidingen te volgen om anderen dit ook te leren. 

Na een cursus Coaching & Holistische Massage in 2015 ben ik mijn praktijk gestart. Inmiddels geef ik persoonlijke coaching & geregeld workshops aan groepen waarbij ik creativiteit, bewustwording & meditatie combineer.

Naast workshops vanuit mijn eigen bedrijf sta ik bijna wekelijks voor de klas als gastdocent voor Noordbaak waar ik workshops geef over bewustzijn, duurzaamheid en sociaal ondernemen. 

In 2016 heb ik een 10-daagse Vipassana Retraite gevolgd bij Vipassana Meditatie Centrum Dhamma Pajjota om mijzelf de techniek goed aan te leren. In 2017 ben ik als oud-student naar 1-daagse Vipassana course gegaan om mijzelf scherp te houden. Dit jaar heb ik zowel een 3-daagse Vipassana als nog een andere opleiding op de planning staan.

 

Omdat ik bij veel mensen zie dat ze het moeilijk vinden om in stilte te mediteren, heb ik ondervonden dat het belangrijk is om creativiteit en speelsheid in de oefeningen te gebruiken. Dit maakt het voor veel mensen aantrekkelijker en 'minder zweverig' om met mediteren te starten. Meditatie hoeft namelijk helemaal niet zweverig te zijn, het kan je juist heel ver brengen wanneer je met beide benen op de grond staat (of wilt staan) en het beste uit jezelf wilt halen. Voor meer info over Vipassana Meditatie bekijk dan eens de TedX Talk van Eilona Ariel of de documentaire Doing Time Doing Vipassana.



Inhoud & voor wie zijn de lessen geschikt?

De opbouw van de lessen zien er als volgt uit:

  • energetisch opwarmen (lichte rek- en strekoefeningen)
  • aandacht voor techniek
  • ontspannings en/of ademhalingoefeningen
  • bodyscan, inzichtmeditatie of een meditatie op thema (begeleid) of een metta meditatie (dankbaarheid)
  • les afsluiten met thee en gelegenheid tot vragen stellen

 

 

VOOR WIE GESCHIKT?

  • Voor iedereen die moeite heeft met spanning & stress loslaten
  • Voor iedereen die wil leren ontspannen door eenvoudige meditatietechnieken aan te leren die je zelf thuis kan toepassen
  • Wanneer je een moment voor jezelf kan gebruiken midden in de week
  • Met name geschikt wanneer je nog geen of weinig ervaring hebt met meditatie (woensdag)
  • Voor iedereen die het moeilijk vindt om te mediteren in stilte of wanneer je veel gedachten in je hoofd hebt
  • Geschikt voor iedereen vanaf 18 jaar

 


Foto's (oude) locatie: Liatelier in Groningen